|
|||||||||||||||
Ruiten
Je kunt overwegen deze werkzaamheden uit te laten voeren door een van de vele ruitgarage’s maar ze pakken het roestprobleem niet aan, en het grote risico van glasbreuk is geheel voor je eigen risico. Dit wil niet zeggen dat wanneer je het werk zelf doet, dat de voorruit dan niet kan breken. Echter met beleid, aandacht en wat tijd is er veel te bereiken. Het laswerk moet je dan zelf verzorgen of aan een plaatwerker uitbesteden. Hoe gaan we dit zelf doen:
Wanneer het plaatwerk weer hersteld en netjes gespoten is, wordt het tijd om de voorruit te monteren, die als het goed gegaan is heel gebleven.
Voor dit werk heb je, behalve hulp, ook het volgende nodig:
Tip: Als alles weer in elkaar zit boor dan in de linker en rechter bovenhoek van het ruitframe een gaatje en spuit deze vol met tectyl (amber). Maak daarna deze gaatjes dicht met tectyldopjes. Gebruik geen thinner om de ruit schoon te maken dit laat een vette laag achter. Bij de montage van afgebeelde X1/9 is er voor gekozen om de raamomlijsting te vervangen door rubber van een Ford Escort (van modeljaar 1993 tot en met 1996). Dit rubber is dan afkomstig van de achterruit. Dit heeft als voordeel een strakke afwerking en geen kans op roest bij de raamstijl (dit is niet af fabriek). LET OP: De ruit is en moet altijd gekit zijn in verband met de stijfheid van de carrosserie en voor de veiligheid.Montage van geleider zijruiten Het monteren van de geleider van de zijruiten kan een lastige klus zijn. Met onderstaande tekeningen wordt dit echter al een stuk makkelijker. |
|||||||||||||||
Begin Terug Afdrukvoorbeeld Zoeken Sitemap Contact Login | |||||||||||||||
![]() | |||||||||||||||
Copyright © 2018 door Leo Wesselink · info@fiatx19.nl · Tel.: 06 - 155 625 14 | |||||||||||||||
![]() |