|
Land van herkomst |
Italie |
|
Model/type-aanduiding |
128 as |
|
Type plaatje |
Op rechter binnenscherm |
|
Plaats motornummer |
Linkerzijde motorblok |
|
Plaats chassisnummer |
Binnenkant schutboord |
|
Motor |
1300 |
|
Plaatsing |
Dwars achterin |
|
Constructie |
Viertactkopklepmotor in lijn met
bovenliggende nokkenas |
|
Borin x slag (mm) |
86x55.5 |
|
Cilinderinhoud |
1290 |
|
Compressieverhouding |
8.9 |
|
Max vermogen kw Din-pk |
55 (75)bij 6000t./min |
|
Nokkenas/aandrijving |
Bovenliggende nokkenas door
getande riem aangedreven |
|
Cilinderkop/kopmateriaal |
Gietijzer/lichtmetaal |
|
Aantal hoofdlagers |
5 |
|
Zuigerpenconstructie |
Zwevend |
|
Aantal zuigerveren |
2 compressie en een olieveer |
|
Benzinepomp/type |
Mechanische membraampomp |
|
Carburateur,merk,type |
Weber 32 dmtr22 |
|
Luchtfilter |
Droog verwisselbaar element |
|
Koelsysteem |
Gesloten |
|
Ventilateur schakelt in bij |
92 graden |
|
Smeersysteem |
Volledruksmering met
tandwielpomp en oliedrukregelventiel |
|
Oliefilter |
Full-flow type |
|
|
|
|
Transmissie |
|
|
Koppeling |
Hydraulisch bediende
enkelvoudige drogeplaatkoppeling met diafragmaveer |
|
Versnellingsbak |
Voledig gesynchroniseerde
vierbak |
|
Eindaandrijving |
Op achterwielen met aandrijfas |
|
|
|
|
Chassis/carrosserie |
|
|
|
Zelfdragende carrosserie met
afneembaar dakpaneel |
|
Voorwielophanging |
Onafhankelijk |
|
Stuurinrichting/stuuromwenteling |
Tandheugel en ronsel 3 |
|
Achterwielophanging |
Onafhankelijk verstelbare
reactiestangen |
|
Remmen |
Gescheiden remsysteem
schijfremmen rondom |
|
Remschijfdiameter |
227 mm |
|
Remvoeringsoppervlak |
|
|
Voor |
124 |
|
Achter |
124 |
|
Velgmaat |
4.5jx13 |
|
Bandenmaat |
145 HR 13 |
|
|
|
|
Maten en gewichten |
|
|
Wielbasis |
220.2 cm |
|
Spoorbreedte,voor/achter |
133,5/134,3 |
|
Totale lengte |
383 cm |
|
Totale breedte |
157 cm |
|
Totale hoogte onbelast |
117 cm |
|
Grondspeling |
13 cm |
|
Draaicirkel |
10 m |
|
Rijklaar gewicht |
840 kg |
|
Max toelaatbaar gewicht |
1120 kg |
|
|
|
|
Elektrische installatie |
|
|
Accu |
12 v/45 a-h,negatieve �pool aan
massa |
|
Wisselstroomdynamo,merk/type |
Bosch g1-14 v 33 A 29 |
|
Startmotor,merk/type |
Fiat E 84-0,8/12 var.1 |
|
Stroomverdeler |
S 135 B |
|
Bougies |
N7Y |
|
Bobine,merk/type |
Marelli BE
200B of martinetti G52S |
|
Plaats zekeringhouder/aantal en
amperage |
Onder
dashboard/8x8A,2x16A,2x3A |
|
|
|
|
Afstelgegevens |
|
|
Motortype |
128 AS.000 |
|
Inlaat |
0,45 mm
|
|
Uitlaat |
0,50 mm
|
|
Klepstelplaatjes |
3,70-4,70
mm,oplopend 0,05 mm |
|
Klepspeling |
0,50 mm
|
|
Ontstekingsvolgorde |
1-3-4-2 |
|
Cilindernummering |
Eerste
cylinder aan distributiezijde |
|
Vast
ontstekingstijdstip |
10 voor BDP |
|
Plaats vaste
merktekens |
Op krukaspoelie en distributie
deksel |
|
Draairichting
stroomverdeler,gezien vanaf rotorzijde |
Linksom |
|
Contactpuntenafstand/contacthoek |
0,37-0,43 mm/55 � 3◦ |
|
Bougie electrodenafstand |
N7Y 0,5-0,6 / CW 78 lp 0,6-0,7 |
|
|
|
|
Voorwieluitlijning |
|
|
Wielvlucht camber |
-1 � 20� |
|
Fuseelangshelling caster |
7 � 30� |
|
Toespoor |
3� 1 mm |
|
|
|
|
Achterwieluitlijning |
|
|
Wielvlucht |
-2 � 20� |
|
Toespoor |
5 � 1 mm |
|
|
|
|
Aantrekkoppels |
|
|
Cilinderkopbouten |
9.5 |
|
Aantrekvolgorde |
Distributiezijde
8 6 2 5 10 |
|
7 3
1 4 9 |
|
Hoofdlagerkappen |
8 |
|
Drijfstanglagerkappen |
5 |
|
Nokkenastandwielbout |
8.5 |
|
Nokkenashuis |
2 |
|
Vliegwiel |
9 |
|
Krukaspoelie |
14 |
|
Riemspaner tegen cilinderblok |
4.5 |
|
In en uitlaatspruitstuk |
3 |
|
Drukgroep aan vliegwiel |
1.5 |
|
Versnellingsbak |
8 |
|
Voornaafmoer |
14 |
|
Fuseekogelbout aan fusee |
8 |
|
Fusee moer aan poot |
6 |
|
Achternaaf moer |
14 |
|
Reactiestang aan draagarm |
7 |
|
Buitenste draagarmkogel |
10 |
|
Borgmoer op spoorstang |
5 |
|
Stuurkogel aan fusee |
3.5 |
|
Stuuraskoppeling |
2.5 |
|
Wielbouten |
6-aug |
| |
|
|
Inhouden |
|
|
Motorcarter,incl. oliefilter |
4,3l |
|
Versnellingsbakolie |
3.2l |
|
Koelsysteem |
10.5l |
|
Brandstoftank |
48l |
|
Motorolie |
20W40 |
|
Bakolie |
SAE 90 |
|
remvloeistof |
Dot 4 |
|
Aandrijfassen |
Aandrijfas vet |